Kaip skambinti pagalbos numeriu 112?

Vyriausybė pritarė Vidaus reikalų ministerijos teiktoms nutarimo dėl pagalbos tarnybų trumpųjų telefono numerių administravimo projekto pataisoms, kuriomis numatoma palaipsniui atsisakyti skubiosios pagalbos tarnybų (priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, policijos, greitosios medicinos pagalbos tarnybos) trumpųjų telefono ryšio numerių. Jie bus naudojami iki 2021, vėliau skambinsime bendrosios pagalbos numeriu – 112 – į Bendrąjį pagalbos centrą (BPC).

„Šiuo metu dalis trumpųjų numerių jau nukreipiami į Bendrąjį pagalbos centrą, centrui perimti reikės tik greitosios medicinos pagalbos skambučius. Be abejonės, svarbiausia šiame procese – užtikrinti gyventojams nenutrūkstamą, kokybišką paslaugų teikimą. Bendradarbiaujant su kitomis ministerijomis ir įstaigomis, esu įsitikinęs, kad šis pokyčių procesas bus sklandžiai sukoordinuotas“, – sako vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas.

BPC iš greitosios medicinos pagalbos įstaigų skambučių trumpaisiais numeriais 03, 103 ir 033 administravimo funkcijų galutiniam perėmimui numatomas pereinamasis laikotarpis nuo 2020 m. kovo iki 2021 m. kovo. Siekiama, kad BPC operatorių darbo krūvis būtų didinamas palaipsniui, perimant skambučių srautus atskirose šalies teritorijose.

BPC tuo pačiu metu diegs naują BPC informacinės sistemos programinę įrangą, skirtą pagalbos skambučių administravimui ir pajėgų operatyviam valdymui. Numatoma, kad nauja programinė įranga 2021 metais naudosis ne tik BPC, bet ir greitosios medicinos pagalbos įstaigų dispečerinės.

Kad nelaimės atveju kuo greičiau išsikviestumėte skubią pagalbą, įsiminkite šiuos patarimus:

  • ištikus nelaimei nebijokite skambinti 112 ir nesutrikite;
  • pasirinkite vietą, iš kurios galėtumėte saugiai paskambinti numeriu 112;
    jei galite, numeriu 112 skambinkite ir su atsiliepusiu operatoriumi kalbėkite pats (-i);
  • telefono aparato klaviatūroje surinkite tik šiuos tris skaitmenis – 112. Jokių šalies, miestų, rajonų ar kitokių kodų prieš numerį 112 rinkti nereikia;
  • sulaukite, kol operatorius atsakys į jūsų skambutį. Būkite kantrus (-i). Jei po kelių kvietimo signalų nesulaukiate atsiliepiant operatoriaus, jokiu būdu nenutraukite skambučio ir neskambinkite iš naujo dar kartą. Kiekvienas jūsų pakartotas skambutis bus laikomas nauju ir bus nukeltas į skambučių eilės pabaigą, todėl prisiskambinimo laikas gali pailgėti;
  • atsiliepus operatoriui prisistatykite bei trumpai ir aiškiai praneškite, kas įvyko;
  • nurodykite vietą (jei žinote, ir tikslų adresą), kurioje yra reikalinga skubi pagalba. Jei galite, paaiškinkite operatoriui, kaip šią vietą lengviau rasti (prie jos privažiuoti). Jei pavojinga situacija susiklostė kitoje, nei jūs skambinate, vietoje – nurodykite įvykio vietą;
  • atsakykite į visus operatoriaus užduotus klausimus;
  • laikykitės operatoriaus teikiamų patarimų;
  • nepadėkite ragelio, kol operatorius pasakys, kad pokalbį galima baigti;
  • baigęs (-usi) pokalbį, pasistenkite neužimti savo telefono linijos, iš kurios skambinote, jei tai nėra būtina. Operatoriui gali prireikti su jumis susisiekti ir paprašyti papildomos informacijos apie situaciją arba pateikti jums daugiau patarimų;
  • jei situacija nelaimės vietoje pasikeičia (pagerėja ar pablogėja), paskambinkite numeriu 112 dar kartą ir apie tai praneškite.

Taip pat skaitykite: