Geresnė klausa – geresnė gyvenimo kokybė
Interviu su "Sonnos" klausos centro vadovu Valdemaru Dubickiu.
Paruošta bendradarbiaujant su "Sonnos"
7/16/20255 min read


Daugelis nepamirštame reguliariai tikrintis regėjimo, tačiau klausai neskiriame reikiamo dėmesio. Pasak „Sonnos klausos centro“ įkūrėjo, klausos protezavimo specialisto Valdemaro Dubickio, sąmoningas rūpinimasis klausa yra labai svarbus, nes klausos sutrikimai paliečia daugybę gyvenimo sričių – bendravimą, darbą, savivertę.
Kaip kilo idėja įkurti klausos centrą?
Idėja įkurti klausos centrą „Sonnos“ gimė iš ilgametės darbo patirties audiologijos srityje ir nuoširdaus noro padėti žmonėms. Klausos sutrikimai paliečia daugybę gyvenimo sričių – bendravimą, darbą, savivertę. Dirbdamas su įvairiais pacientais, supratau, kad reikia vietos, kurioje kiekvienas žmogus jaustųsi išgirstas ir suprastas, kur būtų siūlomi moderniausi sprendimai klausos reabilitacijai. Tai tapo mano gyvenimo misija, nes tikiu, kad geresnė klausa reiškia geresnę gyvenimo kokybę.
Kokie dažniausi klausos sutrikimai ir kas juos lemia? Ar galima prevencija?
Dažniausiai pasitaiko senatvinis klausos sutrikimas (presbiakuzija), triukšmo sukelti klausos pažeidimai ir klausos nervo pažeidimai dėl ligų ar traumų. Šių sutrikimų priežastys gali būti genetika, ilgalaikis garsus triukšmas, infekcijos, tam tikri vaistai ar natūralūs senėjimo procesai. Prevencija – tai sąmoningas rūpinimasis savo klausa: vengti per didelio triukšmo, naudoti klausos apsaugos priemones, reguliariai tikrintis klausą, o kilus problemoms – nedelsti kreiptis į specialistus.
Kaip klausos sutrikimai paveikia gyvenimo kokybę?
Klausos sutrikimai dažnai priverčia žmones izoliuotis nuo aplinkos – jie pradeda vengti bendravimo, atsiranda nesaugumo jausmas, sunkumų darbe ar kasdienėje veikloje. Tyrimai rodo, kad negydomi klausos sutrikimai gali lemti depresiją ir net pažinimo funkcijų blogėjimą. Statistika rodo, kad Lietuvoje žmonės delsia pradėti naudoti klausos aparatus net 7–10 metų nuo pirmųjų klausos sutrikimų pastebėjimo. Toks delsimas dažnai kyla dėl stigmos baimės, informacijos trūkumo arba finansinių aspektų.
Noriu atkreipti dėmesį, kad uždelsus gydyti klausos sutrikimus, vystosi kalbos diskriminacija – žmogui tampa vis sunkiau suvokti kalbą, suprasti greičiau kalbančius žmones. Kai smegenys negauna gero garso signalo, jos pradeda pamiršti, kaip apdoroti garsus. Tyrimai įrodo, kad tai tiesiogiai susiję su atminties prastėjimu. Todėl labai svarbu nelaukti ir imtis veiksmų laiku.
Neleiskite savo smegenims „pamiršti“, kaip apdorojami garsai – rūpinkitės savo sveikata ir pajutę klausos sutrikimo simptomus, kreipkitės į specialistą kuo anksčiau. Ankstyva pagalba gali ženkliai pagerinti gyvenimo kokybę ir apsaugoti smegenų pažintines funkcijas.
Gera klausa – tai ne tik galimybė girdėti garsus, bet ir jaustis pilnaverčiu bendruomenės nariu.
Kokias paslaugas teikia jūsų klausos centras?
„Sonnos klausos centre“ atliekame klausos tyrimus, konsultuojame ir parenkame klausos aparatus bei teikiame priežiūros paslaugas. Taip pat galima įsigyti individualiai gaminamas klausos apsaugos priemones. Mes siūlome pažangiausius daniškus ir šveicariškus klausos aparatus bei bandomųjų klausos aparatų nešiojimo galimybę. Lydime žmogų kiekviename klausos reabilitacijos etape: padedame prisitaikyti prie klausos aparato, išmokti jį efektyviai naudoti. Prireikus, deriname, kol užtikrinama gera girdėjimo kokybė, todėl kiekvienam savo klientui skiriame individualų dėmesį, nes tikime, kad bendradarbiaudami ir suprasdami vienas kitą galime pasiekti geriausią rezultatą užtikrinant technologijų ir žmogiškojo ryšio harmoniją.
Gal prisimintumėte keletą pacientų istorijų, kurios jus sujaudino?
Viena mano įsimintiniausių istorijų yra apie muzikantę, kuri ilgus savo gyvenimo metus atidavė muzikai ir atėjo pas mane nusivylusi. Dėl klausos sutrikimų ji pradėjo svarstyti mesti muzikos mokytojos darbą. Išbandžiusi beveik aukščiausios technologijos klausos aparatus, po pirmojo bandymo ji pasijuto geriau – galėjo girdėti aplinką ir aiškiai suvokti muziką, tačiau susidūrė su viena problema – ji negalėjo suderinti smuiko natos „SI“.
Pasiūliau jai išbandyti aukščiausią technologinį lygį. Po antro bandymo, ji grįžo su dar didesne šypsena. Šį kartą ji jau galėjo suderinti savo smuiką ir girdėti, kaip tai daro jos mokiniai. Tai buvo momentas, kai technologijos padėjo vėl prisiliesti prie muzikos pasaulio ir atlikti savo darbą su nauju džiaugsmu ir energija.
Tai dar vienas įrodymas, kad kiekvienam žmogui reikia atsakingai rinktis klausos priežiūros specialistą ir išbandyti ne vieną klausos aparatą, kol pasieksite geriausią rezultatą.
Minėjote, kad lietuviai net iki 10 metų vėliau pradeda naudoti klausos aparatus dėl stigmos baimės. Kaip galima įveikti šią stigmą?
Svarbu šviesti žmones, kad klausos aparatai šiandien – tai ne tik pagalbos priemonė, bet ir technologinis stebuklas, kuris gali būti mažas, elegantiškas ir beveik nepastebimas. Taip pat būtina pabrėžti, kad gera klausa yra svarbi ne tik neprigirdinčiam asmeniui, bet ir visai jo šeimai bei artimiesiems. Artimųjų palaikymas ir empatija – raktas į pasiryžimą kreiptis pagalbos. Nebijokite palydėti savo artimųjų ir ateiti kartu į klausos centrą, nes jūsų palaikymas gali būti labai svarbus žengiant pirmą žingsnį geros klausos link.
Kokios naujovės klausos aparatų srityje?
Modernūs klausos aparatai dabar geba ne tik sustiprinti garsą, bet ir prisitaikyti prie jūsų klausos, analizuoti aplinką, automatiškai prisitaikyti prie triukšmo, jungtis su išmaniaisiais telefonais ar kitais priedais. Įkraunami modeliai ypač populiarūs, nes jie panaikina poreikį keisti baterijas. Naujausios technologijos taip pat leidžia efektyviau slopinti triukšmą ir pagerinti kalbos aiškumą. Klausos aparatai taip pat skaičiuoja nueitus žingsnius, galima juos rasti pametus naudojant GPS, kalbėtis telefonu tiesiogiai per klausos aparatus, klausytis muzikos ir atlikti daugelį kitų papildomų funkcijų. Tačiau svarbiausia visgi yra tai, kad šiuolaikinius skaitmeninius klausos aparatus galima priderinti pagal kiekvieno žmogaus individualią klausos audiogramą (klausos tyrimą), taip užtikrinant, kad jie nepakenks klausai ateityje ir bus pritaikyti pagal individualius poreikius.
Kaip teisingai prižiūrėti klausos aparatus? Kokios dažniausios naudojimo klaidos?
Klausos aparatai turi būti valomi kasdien, naudojant tam skirtas priemones. Svarbu saugoti juos nuo drėgmės, dulkių ir ekstremalių temperatūrų. Dažniausios klaidos – netinkamas įdėjimas, retas baterijų keitimas ar įkrovimas bei nereguliari techninė priežiūra. Visada rekomenduoju pasitikrinti aparatą, jei pastebite, kad jis veikia prasčiau, ir reguliariai, bent kas pusę metų, apsilankyti pas savo klausos priežiūros specialistą profilaktinei patikrai.
Kada reikėtų pasitikrinti klausą?
Klausą patikrinti verta profilaktiškai bent kartą per metus, ypač jei jaučiate, kad sunkiau suprantate kalbą triukšmingoje aplinkoje, jei dažnai tenka prašyti pakartoti sakomus žodžius arba pastebėjote, kad televizorių žiūrite garsiau. Vyresniems nei 60 metų žmonėms tai yra ypač svarbu. Ankstyvas problemų nustatymas padeda išvengti rimtesnių pasekmių.
Išskirti: Statistika rodo, kad Lietuvoje žmonės delsia pradėti naudoti klausos aparatus net 7–10 metų nuo pirmųjų klausos sutrikimų pastebėjimo.
Taip pat galima pabrėžti, kad padedame tiems, kurie pasimetę tarp daugybės pasiūlymų arba pasirinkimų ir neranda sau tinkamo varianto pritaikydami savo ilgamete patirti. Parenkame aparatus tol kol klientas tampa laimingas.
Kontaktai:
adresas: Laisvės pr. 60, Vilnius (Spaudos rūmai)
Tel: +370 600 77 400


Bendravimas
Atraskite džiaugsmą ir naujas veiklas su mumis.
Kontaktai
info@60plius.lt
+37061234567
© 2025. Visos teisės saugomos.