,

Išėjęs į pensiją 80-metis Romualdas pradėjo sportuoti: kasdien nubėga po 7 kilometrus ir daro mankštą lauke bet kokiu oru

Dirbdamas prokuroru, Romualdas Limantas net negalėjo įsivaizduoti, jog bėgimas jam suteiks tokį didžiulį džiaugsmą. Šiandien 80-metis senjoras jau gali didžiuotis ne tik jaunatviškumu, energija, gera sveikata, bet ir glėbiu medalių iš įveiktų pusmaratonių. Negana to, vyras – tikras pavyzdys savo bendraamžiams, kaip galima savarankiškai išmokti anglų kalbos bei dar imtis naujų veiklų, save išbandant šokių aikštelėje.

Kaip ir kiekvieną šeštadienį, „Lietuvos ryto“ televizijos žiūrovus vėl žadins senjorų norus pildanti laida „Pirmi kartai. 60+“, kurioje dalinamasi ne tik senjorams aktualia šių dienų informacija, bet ir unikaliomis istorijomis, kurių herojai, laužydami mitus apie savo amžių, išpildo ilgai kauptas svajones ir pasiryžta išbandyti dalykus pirmą kartą savo gyvenime.

Šios savaitės laidos herojus – 80-metis Romualdas, kuris galėtų būti pavyzdžiu daugybei jaunų žmonių. Nors šiandien senjorą dažniau sutiktumėte bėgimo trasoje nei kad namuose, sportuoti vyras pradėjo tik išėjęs į pensiją, anksčiau net negalvojęs, jog šitoks aktyvus laisvalaikis jam suteiks didžiulį džiaugsmą.

„Iki pensijos aš dirbau prokuratūroje, buvau prokuroras. Tai nelengvas darbas, sudėtingas, tačiau vėliau pripratau prie tos kasdienės įtampos. Įdomu buvo, kiekviena byla vis skirtinga, niekuomet nepasitaiko identiškai tokios pačios“, – apie savo gyvenimą iki pensijos laidoje pasakos senjoras.

Išėjusį į pensiją Romualdą bėgioti pakvietė sūnėnas. Taip vyras įstojo į Kauno bėgimo mėgėjų klubą, o dabar didžiuojasi savo sąskaitoje prikauptais ir namų sienas nupuošusiais medaliais, parsivežtais iš pusmaratonių.

„Svarbu neužsisėdėt namuose, reikia judėti. Aš bėgioju kasdien, dažniausiai išbėgu apie 11 valandą, o grįžtu tik po pietų. Nubėgu po 6-7 kilometrus ir nesvarbu, žiema ar vasara, visam kūnui darau mankštą lauke, nepriklausomai nuo oro“, – atviraus laidos herojus.

Anot senjoro, bėgimas jam ne tik suteikia džiaugsmą, ištvermę, gerą nuotaiką ar sveikatą, bet ir galimybę sudalyvauti sportiniuose renginiuose, vykstančiuose ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų. Būtent dėl to prieš kelerius metus vyras ėmėsi savarankiškai mokytis anglų kalbos, šiandien jau turėdamas pakankamai drąsos ir įgūdžių keliauti vienas, jeigu reikėtų.

Nuotr. aut. Evaldas Rudys„Įsimintiniausias pusmaratonis, kuriame dalyvavau, vyko Londone, o didžiausią laimėjimą pasiekiau Lenkijoje, kai savo amžiaus kategorijos bėgime iškovojau pirmą vietą. Anglų kalba reikalinga, jos mokytis pradėjau nuo nulio savarankiškai, bet jau galėčiau susikalbėti, vienas laisvai išvažiuočiau į užsienį ir jeigu lėtai kalbėtų, viską suprasčiau“, – asmeniniais pasiekimais didžiuosis senjoras.

Laidos vedėjos užklaustas apie dar neišpildytas svajones, Romualdas neslėps seniai trokštantis pajudėti ne tik bėgimo trasoje, bet ir šokių aikštelėje. O šį tikslą išpildyti jam padės žinoma šokių trenerė Eglė Straleckaitė, pasiruošusi senjorą pakviesti į privačią pamoką.

„Labai norėjau išmokti šokti. Per televizorių vis stebiu šokių projektus, o taip pat ir mano draugė mėgsta šokti. Negaliu jai nusileisti“, – prieš pirmąją šokių pamoką juokaus Romualdas.

Kitoje naudingų patarimų senjorams gausioje laidos rubrikoje taip pat aktyvų laisvalaikį mėgstanti senjorė Vida Juškienė pasakos, jog energiją vyresniame amžiuje palaiko ne tik kasdienis judėjimas, bet ir tinkamai pasirinkti maisto papildai, ypač žuvies taukai, kurių patobulintas skonis suteikia malonumo juos vartojant.

„Prisimenu vaikystėje tokius maisto papildus nelabai mėgdavau gerti, nes jie turėjo specifinį skonį, kvapą, tačiau dabar esu atradusi „Möller‘s“ žuvų taukus su įvairiais papildomais skoniais: uogų, vaisių, obuolių, citrinų, jog net neišsirenku, kuriuos tą dieną noriu gerti“, – laidoje pasakos senjorė.

Omega-3 riebiosios rūgštys svarbios ne tik gerai raumenų ar širdies veiklai, bet ir bendrai sveikatos būklei. Visgi, šių medžiagų organizmas negamina, jas galima gauti tik su maistu, tačiau retas kuris per savaitę suvalgo reikiamą kiekį žuvies.

„Omega-3 yra būtinos mūsų organizmo visam funkcionavimui, nes jos yra ląstelių membranose. Norint jas gauti su maistu, reikėtų bent du kartus į savaitę vartoti žuvies produktus, patiekalus, deja, to dažniausiai mes nedarome“, – teigs „Gintarinės vaistinės“ vaistininkė Lina Stočkutė-Plytnikė

Savo sveikata rūpinasi ir kiti laidos pašnekovai – senjorai Antanas, Ignas bei Vidas, kurie bent du-tris kartus per savaitę susitinka teniso korte. Sąnarių skausmai jų nevargina, nes vyrai nepamiršta auksinės taisyklės – judėjimas yra raktas į gerą savijautą.

Nuotr. aut. Evaldas Rudys

„Dabartiniai tyrimai rodo, jog kuo mes daugiau judam, tuo efektyviau sumažinam uždegiminius procesus savo organizme, visam kūne ir net prie tam tikrų onkologinių susirgimų galime pasiekti uždegimo mažinimo efektą“, – senjorams antrins profesionalus kineziterapeutas-masažuotojas Šarūnas Liutkus.

Su amžiumi žmogaus organizmas gamina vis mažiau judėjimui itin svarbaus baltymo – kolageno, o jo trūkumas sukelia greitesnį kremzlės nusidėvėjimą, dėl kurio atsiranda skausmai. Pasirodo, pasiekus 60-ies metų amžių, žmogaus organizmas būna netekęs iki 60 proc. kolageno, tad specialistai rekomenduoja mitybą papildyti maisto papildais, tokiais kaip „Cemio Gemzė“, kurių sudėtyje yra grynos formos pirmo ir antro tipo kolageno bei vitamino C, itin veiksmingo sąnariams ir jų kremzlėms.

„Kolagenas yra svarbus kaip rišiančioji medžiaga, o naujais tyrimais skelbta, jog tai padeda mažinti sąnariuose uždegiminius procesus ir netgi atstatyti, jeigu vartojamas bent pusės metų nuoseklus kursas“, – laidoje teigs gydytojas.

Visgi, kartais judėjimas suteikia ne tik džiaugsmą, bet ir nemalonias traumas. Jos neišvengiamos ir šaltuoju sezonu, kuomet šaligatviai pasidengia pavojingai slidžiu ledu. Vaistininkai pastebi, kad žiemą sulaukia daugiau traumas patyrusių klientų, ypač tų, kurie eidami mieste paslydo, susižeidė, gydytojo pagalbos nereikalauja, bet nori palengvinti jaučiamą skausmą. Vienas populiariausių būdų gydyti sumušimus ar patempimus – poilsis bei įvairūs tepalai, pavyzdžiui „Dr. Theiss“, pagamintas iš kaulažolių.

„Kaulažolių tepalo sudėtyje yra ekstrakto, kuriame gausu alantoino, kuris pasižymi atkuriamosiomis savybėmis, skatina ląstelių augimą bei audinių regeneraciją, dėl ko greičiau atsistatoma po traumos. Taip pat į kaulažolių tepalo sudėtį įeina natūralūs kiaulių taukai, kurių sudėtis – artimiausia žmogaus odos lipidų sluoksnio sudėčiai, taip veikliosios medžiagos gali greičiau prasiskverbti ir patekti į reikiamą vietą“, – laidoje pasakos vaistininkė Vilmantė Mostautienė.

Laida „Pirmi kartai. 60+“ – puikus įrodymas, kad troškimui mėgautis gyvenimu amžiaus ribos nėra. Vedėjos Lauros Balčiūtės kalbinami senjorai, jų pirmi kartai bei aktualiausios naujienos – šeštadienį, 17 val., tik per „Lietuvos ryto“ televiziją.“

Taip pat skaitykite: