,

Ko reikia gerai savijautai?

Kad gerai jaustumėmės kiekvieną dieną, turime pasirūpinti, kad mūsų organizmui netrūktų jam labai naudingų ir reikalingų medžiagų. Vienos iš jų – tai skaidulinės medžiagos, jas dar vadina maistinėmis skaidulomis arba angliavandeniais. Jų yra augaliniuose produktuose.

Kokias teigiamas skaidulinių medžiagų savybes įrodo atlikti moksliniai tyrimai?

Moksliniais tyrimais nustatyta, jog padidinus skaidulinių medžiagų suvartojimą, sumažėja koronarinės širdies ligos rizika, nes šios medžiagos mažina kraujagyslėse cholesterolio koncentraciją. Taip pat išsiaiškinta, jog daug skaidulinių medžiagų turintis maistas mažina gliukozės kiekį kraujyje, jų dėka mažėja ir insulino lygis.

Beje, atlikti tyrimai rodo, jog daug skaidulinių medžiagų turintis maistas prisideda prie lieknėjimo ir svorio metimo, nes jį reikia ilgiau kramtyti, tad greičiau ateina sotumo jausmas. Be to, šių medžiagų turintis maistas yra mažiau kaloringas. Negana to, skaidulinėmis medžiagomis turtingas maistas skatina vidurius laisvinančiu poveikiu, stimuliuoja motoriką ir sekreciją.

Kaip skaidulinės medžiagos mažina riziką susirgti storosios žarnos vėžiu?

Maistas, kuriame yra daug skaidulinių medžiagų, apsaugo žarnyną nuo vidurių užkietėjimo, skatina biologiškai aktyvių medžiagų, kurios slopina vėžinių ląstelių vešėjimą, mažina cholesterolio koncentraciją kraujo serumą, visa tai prisideda prie apsaugos nuo storosios žarnos vėžio susidarymo.

Kokius nemalonius pojūčius gali sukelti per didelis skaidulinių medžiagų vartojimas?

Neveltui yra sakoma, jog per daug, tas nesveika. Tą patį galima pasakyti ir apie angliavandenius. Šie pasižymi vidurius laisvinančiu poveikiu, todėl žarnyne nesaikingai padidėja tą poveikį sukeliančių bakterijų kiekis, o tada atsiranda pilvo pūtimas ir jo pilnumo jausmas. Per gausus skaidulinių medžiagų vartojimas taip pat sutrikdo tokių mineralinių medžiagų, kaip geležis, magnis, cinkas ir kalcis, įsisavinimą.

Kaip paskirstyti angliavandenius per savo dienos racioną?

Medikai pataria per pusryčius naudoti valgius, kuriuose yra maždaug penki gramai skaidulinių medžiagų. Tam tinka košė su sėlenomis, prie jos tinka uogos su vaisiais. Priešpiečiams reikėtų iki devynių gramų skaidulinių medžiagų, kurias gausite suvalgę salotas, javainį ir kelis vaisius.

Pusę jūsų pietų raciono turėtų sudaryti daržovės. O vakarienei užtektų duonos su nesmulkintais grūdais. Prie tinkamo mitybos balanso gali prisidėti Dr.Ohhira maisto papildai.

Taip pat skaitykite: