,

Inkontinencija – ne priežastis užsidaryti namuose

Vasaros metu vis daugiau laiko norime praleisti gamtoje ir pasidžiaugti vis gausėjančiais saulės spinduliais. Kol vieni planuoja naujas veiklas ir neria į aktyvų gyvenimą, kiti, deja, tai daryti vengia, nes susiduria su problema, kurią daugelis linkę nutylėti – šlapimo nelaikymu. Visgi varžyti savęs nereikėtų, nes net ir gyvenant su šiuo nemaloniu sutrikimu, galite mėgautis pilnaverčiu gyvenimu ir užsiimti mėgstama veikla.

Būdingiausias moterims

Šlapimo nelaikymu apibūdinamas bet koks nevalingas šlapimo ištekėjimas – staigus, atsiradęs nuo įtampos ar mišrus. Nors tai gali atsitikti bet kam, visgi, labiau šis sutrikimas būdingas vyresnio amžiaus žmonėms, o ypač moterims. Dažniausiai šlapimo nelaikymą galima išgydyti arba bent jau kontroliuoti, tačiau nemažai žmonių gėdijasi šios problemos ir vengia apie ją šnekėti, o ką jau kalbėti apie kreipimąsi į gydytoją. Problemos nereikėtų slėpti – gydytojas gali patarti, kokias priežiūros priemones reikėtų įsigyti, taip pat patarti atlikti profilaktinius Kėgelio pratimus bei pritaikyti efektyvų gydymą, kuris parenkamas pagal problemos tipą.

Padažnėjimas – ženklas, jog turite problemų

Kreiptis į gydytoją svarbu net ir tada, kai stipriai padažnėja noras šlapintis – jei šlapinamasi daugiau nei aštuonis kartus per dieną arba daugiau nei du kartus naktį. Taip pat ženklas, kad turite problemų, gali būti staiga užeinantis noras šlapintis, skausmas proceso metu, šlapinantis srovė trūkinėja arba kartais pasišlapinti tiesiog nepavyksta. Nekontroliuojamai šlapimas gali ištekėti ir čiaudint, kosint, juokiantis ar net skubant į tualetą. Smarkiai pažengus šiam negalavimui, šlapimas gali ištekėti nuolat – gulint, stovint, lipant laiptais, keliant svorį ar tiesiog einant.

Svarbu tinkamos higienos priemonės

Galite nesunkiai sau padėti – pasitelkę tinkamas higienos priemones bei specialistų pagalbą, galima drąsiai keliauti bei užsiimti įvairiomis veiklomis ir nesijaudinti, jog esate toli nuo namų. Dabar galima pasirinkti tarp anatominių įklotų bei sauskelnių, sauskelnių-kelnaičių. Anatominiai įklotai savo savybėmis nesiskiria nuo klasikinių sauskelnių ir juos kur kas lengviau pasirinkti – reikia tik įvertinti šlapimo sugėrimo laipsnį, o išsirinkti gali padėti gydytojas ar vaistininkas. Šiuos įklotus galima naudoti su įprastu apatiniu trikotažu arba specialiomis kelnaitėmis ir tai ekonomiškiau nei sauskelnės ar sauskelnės-kelnaitės – anatominė forma užtikrina sausumą ir saugumą. Įklotai turi drėgmės indikatorių su gradacijos skale, todėl galima jaustis laisvai, nes skalė indikuos, kada reikia keisti įklotą, o šį galima pasirinkti pagal tipą – nuo lengvo iki sunkaus šlapimo nelaikymo. Nereikėtų bijoti ir dėl kvapo bei pratekėjimo – „Odour system“ sugeria nemalonius kvapus, o unikali apsauga integruota nuo pratekėjimo yra su ypač švelniais bei lygiais raukinukais ir tampriais krašteliais. Tomis pačiomis savybėmis pasižymi ir  sauskelnės-kelnaitės, skirtos vidutiniam ar sunkiam šlapimo nelaikymui, tačiau ir jų bijoti nereikėtų – optimizuota forma padeda jaustis itin patogiai, kelnaitės nesmunka ir nešiugžda.

Svarbu išlikti aktyviems

Pritaikius tinkamas priemones inkontinencija neturėtų trukdyti jūsų aktyviam gyvenimo būdui ir slopinti pomėgius. Juo labiau, kad šylantys orai yra ypač tinkami keliauti ir užsiimti fizine veikla gryname ore. Štai kelios veiklos, kuriomis drąsiai galite užsiimti vasarą:

Pažintiniai takai. Vis labiau populiarėjantis būdas pažinti Lietuvą. Keliaujant pažintiniais takais pasijausite ypač suartėję su gamta. Ėjimas tinkamas ne tik bet kokio amžiaus ar fizinio pasiruošimo žmonėms, bet ir yra lengvai įgyvendinimas – Lietuvoje išsidriekę daugybė pažintinių takų, tereikia išsirinkti. Pavasaris šiam užsiėmimui tobulai tinka – gamta atbunda, saulė vis labiau šildo, o uodai ir kiti kraujasiurbiai dar netrukdo. Dauguma pažintinių takų įrengti saugomose teritorijose, gražiausiuose gamtos kampeliuose – vien dėl to verta juose lankytis. Paženklinti maršrutai neleidžia pasiklysti, pastatyti informaciniai stendai supažindina su gamta, istorija, kultūra, atokvėpio vietos buvimą gamtoje paverčia įdomiu ir maloniu. Pažintiniai takai yra vienas iš būdų geriau pažinti Lietuvą bei jos gamtą.

Šiaurietiškas ėjimas. Dar vienas jokio pasiruošimo nereikalaujantis užsiėmimas, kuriam reikalingos tik specialiai sukurtos lazdos. Pasitelkus šias lazdas, tinkamai juda ne tik apatinė kūno dalis, bet ir viršutinė. Tai itin efektyvus būdas pagerinti fizinę būklę nepervargstant. Patogu tai, kad šiaurietišką ėjimą gali praktikuoti kiekvienas – nereikia jokio fizinio pasirengimo, nėra apribojimų dėl amžiaus ar svorio, o šiaurietiškas ėjimas net 46 proc. naudingesnis už paprastą ėjimą!

Joga. Šis užsiėmimas visapusiškai veikia žmogaus organizmą. Atliekant jogos pratimus mankštinami sustingę sąnariai, tempiami ir stiprinami raumenys, veikiami raiščiai ir sausgyslės, mankštinamas stuburas  (sakoma kad žmogus yra tiek jaunas, kiek lankstus jo stuburas), gerinama vidaus organų veikla, aktyvinama liaukų veikla, reguliuojamas kraujospūdis, stiprinami kaulai, gerinamas galvos smegenų maitinimas, stiprėja jutimo organai (rega, klausa, uoslė, skonis, lietimas), stimuliuojama protinė veikla.

Meditacija. „Meditacija yra švelnus menas nieko nedaryti“, sako dvasinis lyderis Šri Šri Ravi Šankaras, tad atsipalaiduokite ir užsiimkite meditacija – pasirinkite sau patogų laiką, pasitieskite kilimėlį, įsijunkite atpalaiduojančią muziką arba išsirinkite tylų kampelį ir pasinerkite. Kvėpavimo pratimai yra galingas priešnuodis prieš blogą nuotaiką, depresiją. Kvėpuojant veikiami smegenų centrai, atsakingi už emocijas, todėl taikant atitinkamas kvėpavimo technikas, galima veikti emocines būsenas, pakelti nuotaiką, padėti sau, jei kamuoja nemiga.

Taip pat skaitykite: