Dėl kelionių į užsienį

Ispanija

Į kurias šalis ar teritorijas šiuo metu nerekomenduojama vykti?

Šiuo metu Užsienio reikalų ministerija Lietuvos piliečiams dėl sparčiai plintančio koronaviruso rekomenduoja laikinai nevykti į Kiniją (išsamiau https://keliauk.urm.lt/location/kinija), atitinkamas Šiaurės Italijos savivaldybes (išsamiau https://keliauk.urm.lt/lt/location/italija), Pietų Korėjos Daegu ir Cheongdo miestus (išsamiau https://keliauk.urm.lt/location/korejos-respublika-pietu-koreja) bei pietinėje Tenerifės salos dalyje esantį Adeche miestą ir jo apylinkes (išsamiau http://keliauk.urm.lt/lt/location/ispanija).

Informacija nuolat atnaujinama Užsienio reikalų ministerijos tinklalapyje https://keliauk.urm.lt/lt/location.

Kokias teises turi vartotojai, pageidaujantys atsisakyti organizuotos turistinės kelionės į šalis ar teritorijas, į kurias nerekomenduojama vykti?

Vartotojai gali prašyti kelionių organizatorių nutraukti sutartį ir grąžinti už kelionę į Kiniją, atitinkamas Šiaurės Italijos savivaldybes (https://keliauk.urm.lt/lt/location/italija), Pietų Korėjos Daegu ir Cheongdo miestus bei pietinėje Tenerifės salos dalyje esantį Adeche miestą ir jo apylinkes (išsamiau http://keliauk.urm.lt/lt/location/ispanija) sumokėtus pinigus, netaikant sutarties nutraukimo mokesčio. Teisė nemokėti sutarties nutraukimo mokesčio taikoma tais atvejais, jeigu kelionės tikslo vietoje ar visiškai greta atsiranda nenugalimos jėgos aplinkybių, dėl kurių gali tapti neįmanoma vykdyti kelionę ar nuvežti turistus į kelionės tikslo vietą. Tokiu atveju vartotojas turi teisę reikalauti, kad jam būtų grąžinti už kelionę sumokėti pinigai, tačiau jam nesuteikiama teisė papildomai gauti žalos atlyginimą.

Kokias teises turi vartotojai, pageidaujantys atsisakyti organizuotos turistinės kelionės į šalis ir teritorijas, kurios nepatenka į teritorijų, į kurias nerekomenduojama vykti, sąrašą?

Vadovaujantis sudaryta turizmo paslaugų teikimo sutartimi, vartotojas gali bet kuriuo metu iki organizuotos turistinės kelionės pradžios nutraukti kelionės sutartį sumokėjęs tinkamą ir pagrįstą sutarties nutraukimo mokestį.

Kokios vartotojų teisės, jeigu įsigyta kelionė lėktuvu, sausuma ar jūra buvo atšaukta dėl ypatingų aplinkybių, kurių paslaugų teikėjai negali kontroliuoti?

Toks įvykis kaip koronavirusas, kuris sukelia kelionių nesklandumus, yra priskiriamas ypatingosioms aplinkybėms, kurių paslaugų teikėjai, tokie kaip oro vežėjai, negali kontroliuoti.

Tokiu atveju, jeigu skrydis yra atšaukiamas, keliautojui suteikiama teisė pasirinkti pinigų susigrąžinimą arba nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą. Skrydžio atšaukimo ar jo atidėjimo dėl ypatingųjų aplinkybių atvejais kompensacija, kuri yra įtvirtinta Reglamente Nr. 261/2004, keleiviams gali būti neišmokama. Daugiau apie savo teises keliaujant lėktuvu skaitykite Europos vartotojų centro Lietuvoje svetainėje https://ecc.lt/lt/rights/travel/plane/cancellation/.

Jeigu atšaukiama kelionė sausuma ar jūra, keleiviai turi teisę į maršruto pakeitimą arba pinigų susigrąžinimą. Daugiau apie vartotojų teises keliaujant autobusais, traukiniais ir vandens transportu skaitykite Europos vartotojų centro Lietuvoje svetainėje https://ecc.lt/lt/rights/travel/other_transport/bus/.

Kokios vartotojų, vykstančių į keliones savarankiškai, teisės, jeigu užsakytų paslaugų vartotojas nori atsisakyti savo noru?

Jeigu vartotojai savo noru atsisako užsakyto skrydžio, jie turi teisę į oro uosto mokesčių susigrąžinimą, jeigu atšaukimas atliekamas prieš registruojantis skrydžiui.

Jei vartotojai savo pačių iniciatyva atšaukia užsakytas paslaugas (automobilio nuoma, apgyvendinimo paslaugos ir pan.) tose vietose, kuriose paslaugų teikimas nebuvo nutrauktas, tokiu atveju pinigų grąžinimas priklauso nuo sudarytos sutarties sąlygų. Tai reiškia, kad, jei pagal sutarties sąlygas galimas dalinis ar visiškas pinigų susigrąžinimas, grąžinamosios išmokos dydis bus nustatomas pagal sutarties sąlygas ir nuostatas.

Kur kreiptis, kilus problemoms dėl Lietuvos kelionių organizatorių teikiamų paslaugų?

Pirmiausia vartotojas su konkrečiu reikalavimu turi raštu kreiptis į paslaugos teikėją, pateikdamas reikalavimą pagrindžiančius įrodymus.

Nepavykus susitarti dėl problemos sprendimo, ginčus tarp vartotojų ir Lietuvos kelionių organizatorių nagrinėja Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (www.vvtat.lt). Detalesnė informacija šiais klausimais koronaviruso plitimo laikotarpiu teikiama tel.: (8 5) 205 49 48, (8 5) 250 38 81, (8 5) 204 13 42, (8 5) 262 67 60.

Kur kreiptis kilus problemoms dėl ES valstybėse, Norvegijoje, Islandijoje ir Jungtinėje Karalystėje įsisteigusių paslaugų teikėjų veiklos?

Lietuvos vartotojai dėl problemų, kilusių dėl ES valstybėse, Norvegijoje, Islandijoje ir Jungtinėje Karalystėje įsisteigusių pardavėjų ar paslaugų teikėjų veiklos, gali kreiptis nemokamos pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt, tel. (8 5) 265 03 68, el. p. info@ecc.lt). Centro misija – padėti spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą ES valstybėse, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje bei šių valstybių vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje.

Taip pat kviečiame sekti nuolat atnaujinamą informaciją Sveikatos apsaugos ministerijos tinklalapyje (https://sam.lrv.lt/lt/).

ATMINTINĖ VARTOTOJAMS

Taip pat skaitykite: