Vairavimo ypatumai miško aplinkoje

grybai

Nors vasarą vairavimo sąlygos paprastai būna geros, iššūkių keliuose vairuotojams vis tiek nestinga. Tarp itin dažnų grėsmių vasarą yra ne tik laukiniai gyvūnai, bet ir grybautojai bei uogautojai.

Nors žvėrių keliamas pavojus eismo dalyviams didesnis būna rudenį, anot Raimondo Bieliausko, draudimo bendrovės „Ergo“ Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo, šiltuoju metų laiku vairuotojams miškingose vietovėse atsipalaiduoti taip pat nederėtų. Eksperto teigimu, jo atstovaujama draudimo bendrovė kiekvieną savaitę sulaukia pranešimų apie susidūrimus su laukiniais gyvūnais.

„Susidūrimai su žvėrimis vis dar opi problema. Beje, į avarijas patenka ne tik miško, bet ir naminiai gyvūnai, pavyzdžiui, karvės, vištos ar šunys. Suprantama, būtent nuo gyvūno dydžio priklauso, kokios avarijos pasekmės“, – pasakoja R. Bieliauskas.

Draudimo bendrovės atstovas sako, kad pasitaiko atvejų, kai vairuotojas net nesupranta partrenkęs nedidelį žvėrį.

„Vairuotojas tik grįžęs namo ir išlipęs iš automobilio pastebi, kad, pavyzdžiui, priekiniame buferyje įstrigęs nedidelis žvėris. Nors automobilis apgadinamas nestipriai, incidentas vis tiek nėra malonus. O pats vairuotojas net negali pasakyti, kur tiksliai galėjo įvykti susidūrimas“, – tęsia jis.

Anot R. Bieliausko, kasmet pasitaiko eismo įvykių, kai po susidūrimų su elniais ar briedžiais eismo dalyviai žūsta. „Štai kodėl miškingose vietovėse, palaukėse ar kituose užmiesčio keliuose, ypač tamsiuoju paros metu, vairuotojas privalo išlaikyti maksimalią koncentraciją, laikytis leistino greičio“, – pabrėžia R. Bieliauskas.

Jis primena, kad apie laukinių gyvūnų keliamą pavojų dažniausiai įspėja kelio ženklai, o nutikus nelaimei, kai susidūrus laukinis gyvūnas buvo sužeistas arba nugaišo ar buvo sužeisti arba žuvo žmonės, apgadintos transporto priemonės, statiniai, kelio ženklai, atitvarai, kitokie kelio elementai ar kitas turtas, vairuotojas privalo apie eismo įvykį pranešti policijai ir vykdyti pareigūnų nurodymus.

Telefono nepaleidžia iš rankų

R. Bieliauskas atkreipia dėmesį, kad avarijų priežastimi vasarą neretai tampa ne tik laukiniai gyvūnai, bet ir pačių vairuotojų neatsakingas elgesys, pavyzdžiui, naudojimasis telefonu prie vairo.

„Nors baudos Lietuvoje už naudojimąsi telefonu prie vairo gana solidžios, vairuotojų, akivaizdu, tai nė kiek negąsdina“, – teigia draudimo bendrovės, prisijungusios prie DELFI inicijuotos socialinės akcijos „NežVairuok“, skatinančios vairuotojus padėti telefonus į šalį, atstovas.

Remiantis Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, šių metų sausio–birželio mėnesiais iš viso užfiksuota daugiau nei 10 tūkst. atvejų, kai nepavyzdingi vairuotojai neleistinai naudojosi mobiliojo ryšio priemonėmis.

Kaip aiškina R. Bieliauskas, saugaus eismo specialistų atlikti tyrimai rodo, kad vairuotojui kalbant telefonu avarijos rizika išauga iki keturių kartų. Nepaisant to, vairuotojų apklausos atskleidžia, jog išaugusios rizikos jie neįvertina.

„Kiek anksčiau atlikta mūsų bendrovės apklausa parodė, kad 40 proc. vairuotojų teisinasi mobilųjį telefoną naudojantys tik kritiniais atvejais, retai tai darantys pripažįsta 21 proc., o dažnai ir nuolat – vos 10 proc. Tokie skaičiai patvirtina, kad didžioji dalis vairuotojų suvokia telefono neigiamą įtaką vairavimui, tačiau sau nuolaidžiauja“, – kalba draudimo ekspertas.

R. Bieliauskas rekomenduoja laikytis Kelių eismo taisyklių ir telefonu naudotis tik saugiai sustojus šalikelėje arba naudojant laisvų rankų įrangą.

Vietoj grybų – smūgis į galą

Vasarai persiritus į antrąją pusę draudikai pastebi ir dar vieną avarijų priežastį – miško gėrybių prekeivius šalikelėse. Pasak R. Bieliausko, tokių prekeivių suvilioti vairuotojai retkarčiais neapgalvotai ima elgtis kelyje ir sukelia pavojų sau ir aplinkiniams.

„Šalikelėje grybus ar uogas pardavinėjantys prekeiviai masina vairuotojus, atkreipia jų dėmesį ir kartais tampa avarijų priežastimi. Žinoma, tokiu atveju kaltinti reikia ne pačius prekeivius, o neapdairius vairuotojus“, – akcentuoja R. Bieliauskas.

Jo teigimu, išvydę prekeivius vairuotojai kartais ima staigiai stabdyti, atlieka kitus pavojingus manevrus ar pamiršta rodyti posūkio signalą. Tuo metu iš paskos važiuojantys vairuotojai ne visada spėja sustoti ir laiku išvengti netikėtos kliūties.

Draudimo bendrovės atstovas ragina vairuotojus vietovėse, kur šalikelėje būna prekeivių, laikytis saugaus atstumo iki kitų transporto priemonių, neviršyti greičio ir savo manevrus atlikti palengva, apie juos iš anksto įspėjant posūkio signalais.

Taip pat skaitykite: